ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΠΛΕΤΑ: Η ΠΟΙΗΣΗ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΔΙΑΦΟΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ


Η Παναγιώτα Μπλέτα θεωρείται μία σημαντική συγγραφέας και διανοήτρια της χώρας μας που παλεύει για τη διάδοση ιδεών σε παγκόσμιο επίπεδο. Πολλοί δεν τη γνωρίζουν, αλλά όσοι την ξέρουν τη θαυμάζουν και την ακολουθούν για ποικίλους λόγους. Ποιοι είναι αυτοί; Στην παρακάτω συνέντευξη μας παραθέτει γεγονότα από την πορεία της, σκέψεις αλλά και τα μελλοντικά της σχέδια.

Αν σας αναζητήσει κάποιος σας βρίσκει με τη διπλή ιδιότητα της συγγραφέα και διανοήτριας; Πείτε μας, πώς προέκυψε αυτός ο τίτλος;

Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι πέρα από την Συμβουλευτική με την Αρθρογραφία και τη Συγγραφή. Έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 9 βιβλία: τα πολιτικά βιβλία «Δίκαιες ανατροπές - Fair Twists», «Ισχυρές αλήθειες - Ανίσχυροι ηγέτες», «Οι πενήντα αποχρώσεις του πολέμου», το οικονομικό δοκίμιο «Το δόγμα της φτώχιας» και πέντε ποιητικές συλλογές «Fuck you - Κάνε την ανατροπή», «Unfuck Greece - Ελευθερώστε την Ελλάδα», «Γράμματα σε μια χαμένη πατρίδα», «Unfuck the world - Ελευθερώστε τον κόσμο» (έχει εκδοθεί και στα αγγλικά) και «Γυμνές εξομολογήσεις».

Τα άρθρα μου μεταφράζονται και στο εξωτερικό, καθώς έχουν δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον σχετικά με την αναλυτική αλλά και την προφητιστική τους στάση απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις στην Ελλάδα και διεθνώς. Δεν μένω μόνο στην θεωρητική διάσταση των πραγμάτων όμως. Προχωρώ σε τοποθετήσεις, πολλές φορές τολμηρές, και σε τεχνοκρατικές προτάσεις που διαμορφώνουν μια ριζική αποδόμηση της ζωής του συστήματος που εδραιώνεται στο κόσμο και κατακρεουργεί στον άνθρωπο και την φύση γενικότερα.

Η εμπειρία δηλαδή και η γνώση μεταφράζονται σε πρακτική αποτελεσματικότητα, για το πώς πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα, έτσι ώστε η αξία της οικονομίας να μην εκφράζει την διχασμένη συνείδηση του ανθρώπου. Να παντρεύεται με την αξία της Δημοκρατίας και να την υπηρετεί προς την ενότητα του ανθρώπου με τον εαυτό του και τους γύρω του. Σε μικρή και μεγάλη κλίμακα αυτό λέγεται Δικαιοσύνη, καθώς η Δικαιοσύνη είναι η προπαιδευτική της Ανάπτυξης.

Ο τίτλος Thinker, κατά την ελληνική γλώσσα Διανοήτρια, μου αποδόθηκε από το εξωτερικό, ως την επιστήμονα που συνδέει την γνώση και την εμπειρία της με την στοχαστική για τον άνθρωπο και την εξέλιξη του ως μέρος του συνόλου και όχι αποκομμένο από τα προβλήματα του. Σε μια εποχή, ειδικά σαν την σημερινή, κάτω από τον αστερισμό του εκμηδενισμού, που απειλεί την ίδια την ύπαρξη του ανθρώπου, δεν δικαιούσαι να είσαι θεωρητικός επιστήμονας, καλλιτέχνης, πνευματικός άνθρωπος, οφείλεις να συνταυτίζεσαι με τον ίλιγγο της επιβίωσης του και να προσπαθείς να τον βγάλεις από αυτόν. Η θεωρητική στάση είναι θεληματική σιωπή…

Έκτοτε υιοθέτησα αυτόν τον τίτλο, καθώς ταυτιζόταν απόλυτα με τις αξίες και την πρακτική που υπηρετεί η παραγωγή της δημιουργίας μου.


Είστε ένα άτομο που έχετε δραστηριοποιηθεί σε ποικίλους τομείς κατά καιρούς. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για εσάς, ώστε να σας γνωρίσουν και όσοι δε σας ξέρουν έως τώρα;

Γεννήθηκα σε έναν ιστορικό τόπο, τη Λακωνία, από όπου και πήρα το μαχητικό πνεύμα του Λεωνίδα, που εμφανίζεται σε όλη μου τη δημιουργία. Μεγάλωσα σε έναν τόπο με ιδιαίτερα πολιτιστικά χρώματα, το Χαλάνδρι, κοντά στο περίφημο Ευριπίδειο θέατρο ή αλλιώς θέατρο της Ρεματιάς.


Eίχα την τύχη να κάνω εξαιρετικές σπουδές και στο πρώτο πτυχίο αλλά και στο μεταπτυχιακό, σε μεγάλα πανεπιστήμια της Νέας Υόρκης, καθώς επίσης και να ζήσω την έντονη πολυεπίπεδη Νέα Υόρκη, την Μέκκα της επιχειρηματικότητας αλλά και της τέχνης σε όλο της το μεγαλείο, να γνωρίσω πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους, να κάνω υπέροχους φίλους και να ανταλλάξω κουλτούρα, παράδοση, ιδέες.

Στην πολιτική μου πορεία δραστηριοποιήθηκα στο χώρο της Τοπικής αυτοδιοίκησης όπου και διακρίθηκα ως: Αντιδήμαρχος Χαλανδρίου - Πρόεδρος των Δημοτικών Επιχειρήσεων Πολιτισμού και Ανάπτυξης στο Δήμο Χαλανδρίου. Δημιούργησα το πρώτο Δημοτικό Κ.Ε.Π. στην Ελλάδα –Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη –Κ.Ε.Π. Χαλανδρίου, Υποψήφια Νομάρχης-Nομός Λακωνίας. Επικεφαλής Νομαρχιακής Παράταξης και εξέδιδα πρότυπο Newsletter με τα Ευρωπαϊκά προγράμματα που αφορούσαν ανέργους, αγρότες, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρηματίες κτλ. και προώθησα την απορρόφησή τους στην νομό.

Στην επαγγελματική μου πορεία: Συνεργάστηκα με μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στο χώρο της έρευνας, της επικοινωνίας, των συμβουλευτικών υπηρεσιών, της επαγγελματικής εκπαίδευσης καθώς και της εστίασης σαν υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος αλλά και σαν επιχειρηματίας η ίδια. Σχεδίασα και υλοποίησα προγράμματα, με σημαντικά ωφέλιμη αξία για το Ελληνικό κοινό –Γραμμή Ενημέρωσης σεισμόπληκτων 0800-18000, Γραμμή Εξυπηρέτησης Πολιτών 1464 κτλ.

Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι και με την αρθρογραφία και την συγγραφή όπως σας προείπα. Κύριο στοιχείο, που διέπει συνολικά την φιλοσοφική μου ταυτότητα αλλά και την δράση μου σε όλα τα επίπεδα, αποτελεί η προσφορά προς τον άνθρωπο και την φύση.

Πραγματοποιήσατε σπουδές στη Νέα Υόρκη, στο κέντρο της πολυπολιτισμικότητας αλλά και της επιχειρηματικότητας. Πόσο σας επηρέασε η παραμονή σας εκεί στην πορεία αλλά και στον τρόπο σκέψης σας;

Με επηρέασε πάρα πολύ, δεδομένου ότι σπούδασα στην πρωτεύουσα του καπιταλισμού και χειρίστηκα από κοντά τις αντιθέσεις που χρησιμοποιεί, ανάμεσα στην Δημοκρατική Ισότητα και την Οικονομική Ανισότητα. Γεγονός που με ενίσχυσε να έχω παγιωμένη άποψη για την εξέλιξη του σε ένα σύστημα φιλελεύθερης και νεοφιλελεύθερης οικονομικής οργάνωσης, που βλάπτει συνειδητά την Δημοκρατία. Έμαθα, χρησιμοποιώντας την κριτική μου σκέψη δηλαδή, να φιλτράρω την ωφέλιμη πρακτική της γνώσης προς όφελος της ανθρωπότητας και όχι το αντίστροφο.


Η πολυπολιτισμότητα της πόλης με ενθουσίασε και μου ανέπτυξε αντανακλαστικά ουσίας στη σχέση μου με τον πολιτισμό. Η ομαδική δημιουργία από διαφορετικούς ανθρώπους και κουλτούρες μου έμαθε την χρησιμότητα της Δημοκρατικής Συνεργατικότητας στην παραγωγή και στην επικοινωνία.
Η ποικιλία στην τέχνη με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι η διαφορετικότητα είναι καρπός των ανθρώπινων δυνάμεων που υπεραμύνονται της καθαρής ομορφιάς, της καθαρής ηθικής, απεγκλωβισμένης από τις κλασικιστικές θεωρίες που καθυστερούν το λόγο και την εικόνα από την ιστορική τους ύπαρξη. Η ομορφιά και η φυσικότητα δεν υπακούν στο σημείο αξιών που βρίσκεται στον κόσμο του Φόβου και του Μοιραίου, αλλά στον κόσμο της Ελευθερίας.

Αν είχατε σπουδάσει στην Ελλάδα θεωρείτε ότι θα ήσασταν ένας διαφορετικός άνθρωπος σήμερα;


Οι σπουδές στην Ελλάδα είναι εξίσου σημαντικές. Χρειάζεται όμως μεγάλη αναβάθμιση το εκπαιδευτικό μας σύστημα για να μπορεί να προάγει την συνειδητή συμμετοχή του ατόμου στην εξειδίκευσή του. Οι παρωχημένες γραφειοκρατικές τακτικές και οι αλλεπάλληλες πολιτικές παλινδρόμησης της εκπαιδευτικής ιδέας, αποδιοργανώνουν τον μέσο φοιτητή από την στοχοθέτηση απέναντι στην μόρφωση του αλλά και τις αξίες τις οποίες διαμορφώνει στην πορεία. Παρά ταύτα έχουμε πολλές διακρίσεις Ελλήνων φοιτητών μέσα από τις δημιουργίες τους και αυτό μας καταξιώνει σαν φορείς της ακόρεστης δίψας για γνώση , αλλά και συμμετοχής στην ιστορία του παγκόσμιου πολιτισμού.


Η πολιτική σας πορεία στην τοπική αυτοδιοίκηση είναι αξιέπαινη, αφού η υλοποίηση του πρώτου ΚΕΠ στην Ελλάδα έγινε χάρη σε εσάς. Μιλήστε μας εσείς για το θέμα ως πιο αρμόδια.


Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη αποτελούν την μεγαλύτερη καινοτομία στον χώρο της Τοπικής αυτοδιοίκησης μέχρι σήμερα. Φέρνουν πιο κοντά τον άνθρωπο στην αυτοργάνωσή του. Μαθαίνει ο σύγχρονος άνθρωπος πώς να είναι ταυτόχρονα εργαζόμενος και πολίτης. Αποκομμένα από τις παθογένειες της κεντρικής διοίκησης εξυπηρετούν τον πολίτη να συνδιαχειρίζεται την Δημοκρατική του πραγματικότητα, τα δικαιώματα δηλαδή που του αντιστοιχούν για αυτά που πληρώνει το κράτος. Είχα την τύχη, ως Αντιδήμαρχος Χαλανδρίου, και ενστερνιζόμενη το όραμα μιας αποκεντρωμένης διοίκησης, που θα εξυπηρετεί τον πολίτη άμεσα και αποτελεσματικά, να υλοποιήσω το πρώτο Δημοτικό ΚΕΠ στην Ελλάδα, το ΚΕΠ Χαλανδρίου. Ο θεσμός, όμως, από τότε μέχρι σήμερα, θα έπρεπε να έχει εξελιχθεί με φοβερή ταχύτητα, δεδομένης της τεχνολογικής δύναμης που προσφέρει το διαδίκτυο και να μπορεί να εξυπηρετεί πολίτες και επιχειρήσεις σε πολύ περισσότερες χρήσεις, έτσι ώστε να ξεφύγουμε εντελώς από την γραφειοκρατούμενη οικονομία. Κάτι που δυστυχώς δεν έχει συμβεί.



Προχωρήσατε και στην έκδοση newsletters που αφορούσε τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα για επαγγελματίες, ανέργους αλλά και σεισμόπληκτους. Ποια ήταν η αποδοχή του κόσμου σε αυτό το βήμα;

Κατά τη θητεία μου σαν Επικεφαλής Αντιπολίτευσης στην Νομαρχία της Λακωνίας, παρότι δηλαδή δεν ασκούσα διοίκηση, όπως στην περίπτωση του Χαλανδρίου, εξέδιδα και διένειμα δωρεάν σε μορφή «Newsletter», στους πολίτες του Νομού, όχι μόνο τις σημαντικές αποφάσεις της Νομαρχίας αλλά και τα προγράμματα που αφορούσαν ανέργους, αγρότες, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρηματίες κτλ. και έτσι προώθησα την απορρόφησή τους στην νομό. Τα ελλείμματα στην επικοινωνία , καθώς και η ανεξέλεγκτη δράση των διαχειριστικών αρχών που διαχειρίζονταν τα προγράμματα οδηγούσαν τις περισσότερες φορές στο να αξιοποιούνται από του ημέτερους και να μη διαχέονται στον λαό για τον οποίο προορίζονταν, προγράμματα και χρήματα. Αυτή λοιπόν την εσφαλμένη ηθική ήθελα να ανατρέψω και να αγωνιστώ για μια οργάνωση με ίσες ευκαιρίες, προκειμένου για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του Νομού. Όλα αυτά τότε που η Ευρώπη μας είχε πείσει για το όραμα της Ενωμένης Δύναμης απέναντι στην Ανάπτυξη και την Ευημερία των λαών. Γιατί σήμερα συμβαίνει εντελώς το αντίθετο.

Tα τελευταία χρόνια ασχολείστε με την ποίηση. Τι σας οδήγησε σε αυτό το χώρο της Τέχνης;


Η ποίηση είναι για μένα το μέσο για την αλλαγή του μηχανισμού των νευρώσεων που κρατούν την κοινωνία έξω από το άτομο και το άτομο έξω από την κοινωνία. Η ποίηση μπορεί να μετατοπίσει την κατάπτωση και να δώσει τη θέση της στην αναγέννηση του ατόμου. Πρόκειται για μία ανυπέρβλητη αξία πολιτισμού, με ρίζες, πνευματικότητα, ήθος και ανθρωπιά. Η ποίηση όταν φιλοσοφεί έχει στόχο να αλλάξει τον κόσμο. Έχει στόχο να διασώσει και να αναδείξει την αλήθεια. Η ποίηση και η φιλοσοφία πηγάζουν από την ίδια ρίζα λόγου, και είναι κάτι ας πούμε σαν ιδεολογικά ξαδέρφια. Η αισθητική της ποίησης ανεβάζει τον πήχη στην φιλοσοφική σκέψη , καθώς προκαλεί τον αναγνώστη να νιώσει βαθιά την μαρτυρία της ζωής του ανθρώπου σε ένα πλανήτη που ταλαιπωρεί για τον εαυτό του. Η ποίηση, ως υπέρβαση της καθημερινής συμβατικότητας ,πολλές φορές εκφράζει έναν χαρακτήρα σουρεαλιστικό, συμβολικό, προσωποποιητικό της φύσης, πάντα με σκοπό να διεισδύσουμε στον εαυτό μας, προκειμένου να αντιληφθούμε καλύτερα την πολυπλοκότητα του κόσμου μέσα στον οποίο ζούμε και να ανατρέψουμε την εξωτερικότητα που μας επιτρέπεται.


Η ποίηση μου επιτρέπει να αδιαφορώ για την κοινή λογική. Η ποίηση μου επιτρέπει τις ευαισθησίες και το συναίσθημα. Η ποίηση κρατά τη συνείδησή μου αγωνιζόμενη…

Το 2013 εκδόσατε τη δεύτερη ποιητική σας συλλογή με τίτλο «Unfuck the world» και δύο χρόνια μετά τη συλλογή «Unfuck Greece». Εξηγήστε μας τι πραγματεύονται και πώς αποφασίσατε να δημιουργήσετε τα συγκεκριμένα έργα;


Στρατολογημένη στην υπηρεσία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες ώρες που περνά η πατρίδα μας, αλλά και γενικότερα ο κόσμος, γράφω για τον άνθρωπο και τις ανάγκες του μέσα στις κοινωνίες που ζει. 

To «Unfuck the world» αποτελεί ένα έργο πολιτικής αντίδρασης προς τα επιχειρήματα που επιδεικνύει η άσκηση της εξουσίας, εμπρός στην εξαθλίωση του κόσμου. Θα σας παραθέσω τον πρόλογό του που δίνει και το ανάλογο στίγμα : «Προβάρω την ποιητική αντιλογία. Δεν υπακούω σε συστήματα που γίνανε νόρμες και με πνίγουν. Δοκιμάζω στην ψυχή μου πιλοτικές πτήσεις στον καθαρό αέρα Γυμνάζω τη σκέψη μου να είναι αναρχική, να δημιουργεί έννοιες κοντινές σε κάθε ελεύθερο άνθρωπο…»

Η αλλεπάλληλη άσκηση μου, είτε μέσα από την επαγγελματική μου ζωή είτε μέσα από την πολιτική με την αδικία, μου υπαγόρευε ότι ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να καταθέσω την γνώση και εμπειρία μου σε υλικό χρήσιμο για τον άνθρωπο.

Και έτσι ξεκίνησα από την μεγάλη εικόνα, το σύνολο που αποτελεί ο κόσμος με το «Unfuck the world -Ελευθερώστε τον κόσμο» συνέχισα με το υποσύνολο που αποτελεί η Ελλάδα με το «Unfuck Greece - Ελευθερώστε την Ελλάδα» και κατέληξα στην μονάδα που αποτελεί το «Fuck you - Κάνε την ανατροπή», συμπληρώνοντας μια πολιτική τριλογία, που αποτυπώνει την εποχή που ζούμε και τις ευθύνες που έχουμε ατομικά ο καθένας.

Μελετώντας την γενεαλογία της τραγικής συνείδησης, ανακάλυψα ότι ο άνθρωπος αποξενώθηκε από την αισθητική του με τα χρόνια. Το πάθος για την εξουσία και το χρήμα, τον κατέστησε δημιουργό μιας προοδευτικής σκλάβωσης της ύπαρξης του. Η πρόοδος αυτή που ονόμασε ελευθερία, δεν έχει καμία σχέση με την ακεραιότητα της ελευθερίας. Η φοβική του ευτυχία, που καλλιεργήθηκε μέσα σε ένα θερμοκήπιο μηχανιστικής λογικής, εγκατέστησε ένα κλίμα ευδοκίμησης της μοιραίας απαξίωσης του. Η ψεύτικη σύμβαση με την σιγουριά του απέκρυψε την πραγματικότητα και τον ώθησε να εγκαταλείψει την θέλησή του για τη ζωή.

Σε αυτόν τον υποταγμένο άνθρωπο, με την θεληματική άγνοια τη φρίκης που υπάρχει γύρω του αλλά και μέσα του, εγώ αποτολμώ να φωνάξω ''Fuck you'' που σε νοηματική μετάφραση σημαίνει ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ…

Το Φεβρουάριο του 2015 σηκώσατε και ένα πλακάτ στην Αθήνα με το σύνθημα «Unfuck Greece», το οποίο υιοθετήθηκε και από το συγκρότημα των U2 στη συνέχεια. Σκοπός σας ήταν η διάδοση της ελευθερίας σε μία χώρα που μαστιζόταν από την λιτότητα και τη κρίση;


Κατασκεύασα ένα σύνθημα, που έγινε παγκόσμιο σύμβολο, γιατί μιλάει την γλώσσα της ειρήνης σε επαναστατικό χρόνο και ρήμα. Ο ανορθόδοξος χαρακτήρας του, στόχο έχει να δώσει έμφαση στην έννοια της ελευθερίας, απηχώντας την απαιτητική multilingual –πολύγλωσση εποχή που ζούμε, καθώς και την κουλτούρα της γενιάς μου. 

«Unfuck Greece» λοιπόν, το σύνθημα που με κατέβασε στις πλατείες, όταν καιγόταν η χώρα από την λιτότητα και τον φόβο, από έναν ακήρυχτο πόλεμο από την συμμαχική της Ευρώπη. «Unfuck Greece» ο τίτλος ενός βιβλίου που γράφτηκε στο αγώνα με τον εαυτό μου και τους άλλους, μέσα σ’ αυτά τα χαρακώματα. Σε ελεύθερη μετάφραση «Ελευθερώστε την Ελλάδα»…Το πλακάτ παρουσίασα για πρώτη φορά στην πλατεία Συντάγματος, κατά την συμμετοχή μου στις διαδηλώσεις κατά της λιτότητας τον Φεβρουάριο 2015. Συνέχισα να συμμετέχω με αυτό, σε όλες τις διαδηλώσεις που διενεργήθηκαν από τον Φεβρουάριο 2015 μέχρι και τις αρχές καλοκαιριού 2015. Φωτογραφήθηκε και προβλήθηκε από όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης , εγχώρια και ξένα , ενώ γράφτηκαν και πολλά άρθρα για αυτό, σε διεθνές επίπεδο.

Το πλακάτ επίσης υιοθετήθηκε από το γνωστό συγκρότημα των U2 τον Μάιο του 2015. Οι U2 βρήκαν τον δικό τους τρόπο να στηρίξουν την Ελλάδα, μέσα από το σύνθημα «Unfuck Greece». Κατά την περιοδεία τους «Innocence + Experience» τον Μάιο 2015, στον Καναδά και τις ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια της ερμηνείας του περίφημου πολιτικού τραγουδιού «Bullet the Blue Sky», από το άλμπουμ «The Joshua Tree», προβάλλονται πλάνα από τη πλατεία Συντάγματος, γεμάτη πλήθος κόσμου που διαμαρτύρεται για τα μέτρα λιτότητας και την οικονομία της χώρας.

Παράλληλα, στην ίδια οθόνη εμφανίζεται το πλακάτ με το μήνυμα «Unfuck Greece», που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο 2015.

Το Ιούνιο 2015 έγινε κεντρικό μήνυμα στο επετειακό Rockwave Festival που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα, με έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Το σύνθημά σας εμφανίστηκε και προωθήθηκε σε όλο τον κόσμο. Πώς αισθάνεστε για αυτό;

Αισθάνομαι, ότι πρόσβαλα την «Παγκοσμιοποίηση» της Ιδέας της Ελευθερίας, που ευαγγελίζεται ένα σύστημα μέσα από τους δικούς του όμως κανόνες, που δεν εξευτελίζουν πια ταξικές ενότητες αλλά λαούς ολόκληρους.


Κλείνοντας, θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στο κοινό της Townsendia που σας ακολουθεί πιστά;

Ο κόσμος δικό σου δημιούργημα είναι. Και τα εμπόδια, η επιβεβαίωση ότι η λογική σου λειτουργεί σωστά. Και οι αχαλίνωτοι νόμοι παλαίστρα για το ασυμβίβαστο πνεύμα σου. Και η ακατάληπτη εποχή ευκαιρία να αναβαθμίσεις τη βούληση σου. Και οι τράπεζες, οι θεσμοί, ηλίθιες συμπτώσεις που έγιναν ιστορική ανάγκη. Και τα πεζοδρόμια σκαμμένα από την ανθρώπινη σάρκα. Δεν υπάρχει βάρβαρη γαλήνη. Η σιωπή εκτελεί το χρέος του κατακτητή. Δεν υπάρχουν νίκες, μόνο αξόδευτοι αγώνες υπεράσπισης του ανθρώπου. Γυμνάζεις το σπόρο και αυτός κάνει άλματα από το δικό σου χωράφι στα υπόλοιπα …


Μπορείτε να βρείτε την κυρία Παναγιώτα Μπλέτα με τους εξής τρόπους:
Παναγιώτα Μπλέτα - Συγγραφέας/Διανοήτρια
Facebook/Twitter: Panagiota Bletas