ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΖΗΣΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ: ΜΕ ΒΟΗΘΑΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ



Ταλαντούχος ηθοποιός με μακρά καριέρα στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Αυτή τη φορά έχει να μας συστήσει ένα καινούργιο βήμα στην καριέρα του, αυτό της συγγραφής. Με αφορμή την έκδοση του πρώτου του παιδικού βιβλίου με τίτλο «Ελπινίκη, Φωνές και Ψίθυροι στο Μουσείο της Ακρόπολης» ο Ζήσης Παπαϊώαννου μέσα από την εφ' όλης συζήτηση είχαμε μας παρουσιάζει το νέου του έργο.

Σας γνωρίσαμε μέσα από την πορεία σας στον κινηματογράφο και το θέατρο. Ήταν η αφορμή για τη συγγραφή του πρώτου σας βιβλίου; 

Η ανακάλυψη της δημιουργικής γραφής έγινε από την διδασκαλία της Υποκριτικής Τέχνης... ως Ηθοποιός και καθηγητής θεάτρου που είμαι μου βγήκε η δημιουργική συγγραφή.

Το βιβλίο που γράψατε έχει τον τίτλο «Ελπινίκη, Φωνές και Ψίθυροι στο Μουσείο της Ακρόπολης». Ποιο είναι το θέμα του βιβλίου; 

Η μικρή εξερευνήτρια, σε μια επίσκεψή της, στο Μουσείο της Ακρόπολης διαπιστώνει με περισσή σκέψη πως η Καρυάτιδα που λείπει βρίσκεται στο εξωτερικό... Εκεί στην περίοπτη θέση της μικρής αλλά και των Καρυάτιδων εμφανίζεται ο δεύτερος ήρωας μου... Για να λύσει το μυστήριο της Ζωφόρου και των Καρυάτιδων. Τα δυο παιδιά έρχονται σε επικοινωνιακό διαπληκτισμό με τον φροντιστή του Μουσείου... Μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια.Στο τέλος της λογοτεχνίας μου έχω ασκήσεις διάβασε και παίξε με τον Πολιτισμό. Ασκήσεις γνώσεων και παρατηρητικότητας.

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται κυρίως σε παιδιά; Γιατί επιλέξατε αυτό το «δύσκολο» κοινό;

Σωστά μέχρι την προεφηβική ηλικία. Είναι δύσκολο αλλά συνάμα πολύ δημιουργικό και υπέροχο να ασχολείσαι με την νεαρή ηλικία. Νιώθεις καλά ευχάριστα σαν να μην μεγαλώνεις ποτέ. Κάπως σαν να σταματά ο χρόνος για εμάς τους δημιουργούς. Τα έργα μου έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα έτσι ώστε να καλλιεργήσουν το πνεύμα τους,να γνωρίσουν τον αρχαίο μας Πολιτισμό όπου στις μέρες μας όλο και πιο λίγο το συναντάς στα σχολεία.

Ποια είναι η ανταπόκριση των παιδιών που λαμβάνεται για το βιβλίο σας; Τι εισπράττετε μέσα από αυτό;

Τεράστια αγάπη! Ένα περίεργο συναίσθημα κάτι σαν της ευγνωμοσύνης. Περιέργεια και δίψα για μάθηση και ας είναι πάνω στην αρχαία Ελλάδα οι ιστορίες μου.

Το βιβλίο μας μεταφέρει στο Μουσείο της Ακρόπολης. Μέσα από την ιστορία που διαδραματίζεται στο Μουσείο αναδεικνύεται η ιστορική και η αρχαιολογική σημασία του μνημείου. Γιατί επιλέξατε ειδικά την Ακρόπολη ως θέμα για το πρώτο σας βιβλίο; 

Και βέβαια την Ακρόπολη και αυτό γιατί έχει τεράστιο βάθος μέσα της. Μεγάλη ιστορία από τον 5ο αιώνα και μετά... μια Ακρόπολη που την έχουμε στην καρδιά μας ως Έλληνες.

Αντιμετωπίσατε προβλήματα ή δυσκολίες ώστε να εκδώσετε το βιβλίο ως νέος συγγραφέας; 

Σίγουρα ναι και δεν σας το κρύβω αυτό. Ο χώρος της συγγραφής εγκυμονεί παγίδες στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθουμε. Και ποιος χώρος δεν έχει άλλωστε... και της Υποκριτικής! 

Έπειτα από την πορεία σας στην τηλεόραση, το θέατρο και τον κινηματογράφο. Ποια από τα τρία μέσα προτιμάτε περισσότερο;

Τον Κινηματογράφο! Είχα την τιμή να παίξω σε 6 ταινίες σε Ελλάδα και εξωτερικό Ισραήλ... και μέσα στον Μάιο αρχίζω γυρίσματα για την 7η ταινία μου. Άλλη αισθητική άλλη ερμηνεία σε σχέση με σήριαλ... Είμαι βέβαια από τους τυχερούς διότι έπαιξα από τα ωραία σήριαλ και συγκεκριμένα στη Λούφα και Παραλλαγή η σειρά ΕΡΤ1 το 2008 στον ρόλο του Καψημιτζή.

Τα τελευταία χρόνια κάνετε κυρίως κινηματογράφο τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Ποιος κινηματογράφος σας εμπνέει περισσότερο; Ο ελληνικός ή ο ευρωπαϊκός;

Ο Ευρωπαϊκός και συγκεκριμένα ο Γαλλικός Κινηματογράφος... μου αρέσουν οι ταινίες νουάρ... Δόξα τον Θεό είμαι καλά στην 7η Τέχνη.


Τι σημαίνει καριέρα για εσάς;

Καριέρα χμμ... Σημαίνει να μπορείς να δημιουργείς απελευθερωμένα χωρίς φραγμούς και ανασφάλειες. Μια καριέρα με σεβασμό και προσήλωση στην δημιουργικότητά μας.

Από όσο γνωρίζουμε κατάγεστε και επιλέξατε να ζείτε σε μια επαρχιακή πόλη. Πόσο διαφορετική είναι η ζωή στην επαρχία, από το να ζει κανείς σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο; 

Μετά από 14 χρόνια στην Αθήνα εδώ και 2 χρόνια ζωής στα πανέμορφα Μετέωρα στην πόλη της Καλαμπάκας. Είναι μαγευτική η ομορφιά εδώ στην περιοχή, με βοηθάει ο τόπος μου πάνω στην συγγραφή και στην ανακάλυψη ιδεών. Καταρχάς χαλαρώνεις βλέποντας τα Μετέωρα!

Μετά το βιβλίο «Ελπινίκη, Φωνές και Ψίθυροι στο Μουσείο της Ακρόπολης», τι σχεδιάζετε; Αποκαλύψτε μας τι περιλαμβάνουν τα επόμενα σχέδιά σας;

Μία ταινία μεγάλου μήκους και την επόμενη ιστορία μου πάνω στην αρχαία Ελλάδα. Επιτρέψτε μου να μην αποκαλύψω το σημείο αναφοράς, αλλά είμαι σίγουρος πως θα σας καταπλήξω ευχάριστα... ιδιαίτερο θέμα και τόπος αναφοράς ενός μεγάλου μνημείου με βαριά ιστορία. Συνεργάζομαι με την ομάδα μου και σύντομα ραντεβού στα βιβλιοπωλεία.

Συνέντευξη: Μαρία Γούσιου