ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΤΟΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΛΕΙΠΕΙ Η ΟΞΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ


Αγαπητοί αναγνώστες μπορεί να είναι μια δύσκολη περίοδο για ορισμένους (εύχομαι για εσάς να μην είναι καθόλου) ωστόσο πάντοτε μια ωραία συνέντευξη σε οδηγεί στο να μαθαίνεις πολλά για ανθρώπους, καταστάσεις και συναισθήματα. Εξάλλου τι είναι η ζωή; Μια διαρκής γνώση που όσο πιο πολύ ζεις τόσο πιο πολλά μαθαίνεις. Σήμερα το Townsedia φιλοξενεί έναν Δημοσιογράφο και Τηλεπαρουσιαστή που όπως λέει και ο ίδιος παρακάτω, "αν και έντονος χαρακτήρας" κρατούσε κλειστά ορισμένα από τα χαρτιά του. Παρουσίαζε την τηλεοπτική εκπομπή "Όπου υπάρχουν Έλληνες", που προβάλλονταν σε πολλά τοπικά κανάλια αυτής της χώρας, κάνοντας ταξίδια σε περιοχές της Ελλάδας και διατυμπανίζοντας το μήνυμα του πολιτισμού, που δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να ενώνει ανθρώπους. Το όνομα αυτού; Θεμιστοκλής Χριστοδουλάτος!

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τη Δημοσιογραφία;

Όλα ξεκίνησαν όταν ήμουν ακόμη αρκετά μικρός και είχα δυσκολία να εκφράζομαι και να λέω αυτά που θέλω. Αν και έντονος χαρακτήρας, ήμουν «κλειστός». Χωρίς να το καταλάβω από την αρχή,  θαύμαζα πάντα τους παρουσιαστές επειδή έχουν ευφράδεια και καταφέρνουν να δίνουν στα θέματα που χειρίζονται τη βαρύτητα που επιθυμούν. Όταν, λοιπόν μετά από χρόνια, παρακολουθούσα έναν σεμινάριο τηλεπαρουσίασης στη σχολή του ΑΝΤ1, έφτασε η ώρα να παρουσιάσουμε έναν καλεσμένο. Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα πόσο σημαντική είναι η δημοσιογραφία και αποφάσισα να στραφώ εκεί, με στόχο να αποκτήσω όσα περισσότερα εφόδια και «εργαλεία», όπως ας πούμε τεχνικές να διαχειρίζεσαι μια συνέντευξη, και όχι μόνο…

Τι θα σε ενδιέφερε περισσότερο να κάνεις στη πορεία σου στο χώρο γενικότερα; 

Η τηλεόραση είναι ένας χώρος που σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις τόσα πολλά πράγματα…δεν έχω ακόμη απάντηση! Όσο περνούν τα χρόνια δοκιμάζεσαι, πειραματίζεσαι, και μετά από πολύ καιρό φτάνεις στο σημείο να ξέρεις τι θέλεις και τι σου ταιριάζει… αλλά και τι ΔΕΝ θέλεις. Ακόμη κι αν φτάσεις κάποια στιγμή να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε «λιμνάζοντα νερά», εκεί είναι η στιγμή να θέσεις τον επόμενο στόχο, να κάνεις κάτι που μπορείς να υποστηρίξεις καλύτερα, ακόμη και κάτι που στο παρελθόν δεν περίμενες… Όταν μου πρότειναν να παρουσιάσω το «Όπου Υπάρχουν Έλληνες» αποφάσισα να το δοκιμάσω, παρότι έχει μια θεματολογία που δεν είχα σκεφτεί ποτέ να παρουσιάσω. Θέλω να πω, δεν θα ήθελα ποτέ να μπω σε «κουτάκια», και πιστεύω πως όσο προχωράς οι στόχοι μπορούν να αλλάζουν. Θα ήθελα όμως να δουλέψω και πάνω σε κάτι πιο πολύ δικό μου, να έχω κάποια στιγμή την ευκαιρία να κινηθώ και να παρουσιάσω αυτά που πιστεύω πως μπορώ να υποστηρίξω καλύτερα. 


Ποια είναι η γνώμη σου για τα τηλεοπτικά πρόσωπα; Υπάρχουν κάποια που θαυμάζεις; 

Τα περισσότερα τηλεοπτικά πρόσωπα που είναι κάποια χρόνια στον χώρο, έχουν στοιχεία που μου αρέσουν πολύ. Μιλώ κυρίως για τους παρουσιαστές εκπομπών σε κεντρικές ζώνες. Ευχάριστα πρόσωπα, με αμεσότητα, με στυλ, ευγενείς τρόπους, άνεση και ζωντάνια.

Αν θα είχες την πολυτέλεια να επιλέξεις εσύ την τηλεοπτική εκπομπή που θα παρουσίαζες, ποια θα ήταν αυτή; 

Βλέπω τηλεόραση, μου αρέσει η τηλεόραση, σαφώς υπάρχουν εκπομπές που μου αρέσουν πολύ, δεν μπήκα όμως στην διαδικασία να πω ότι θα ήθελα να τις παρουσιάσω, επειδή όσο το σκέφτομαι πιστεύω πως θα άλλαζε το αποτέλεσμα που έχω αγαπήσει σε αυτές. Αλλά για να μην σε αφήσω έτσι θα σου πω. Υπάρχει μια εκπομπή «Η Εποχή των Εικόνων», που σου δίνει την δυνατότητα να γνωρίσεις σπουδαίους καλλιτέχνες- εικαστικούς και την επικαιρότητα του κόσμου της τέχνης, καθώς επίσης και η εκπομπή «Vice» που αποτυπώνει τον παλμό του τώρα, χωρίς στοιχεία εξωραϊσμού.


Ποιο στοιχείο νομίζεις ότι λείπει από τη σημερινή ελληνική τηλεόραση; 

Ανοίγεις μεγάλο θέμα... Θεωρώ πως λείπουν πολλά και όχι ένα. Σε μια κοινωνία όπως η ελληνική που διανύει δύσκολες στιγμές, με πολλές και βίαιες αλλαγές βλέπουμε μια τηλεόραση να απομυθοποιείται να αμφισβητείται και να μην έχει το περιθώριο να συγχρονιστεί με τους ρυθμούς αναγκών της κοινωνίας, που περνά τόσες αλλαγές. Τα δελτία ειδήσεων παίρνουν τη μερίδα του λέοντος στα νούμερα της τηλεθέασης ενώ  λόγω της κρίσης εκπομπές μετατρέπονται σε …παζάρια τηλεμάρκετινγκ. Αυτό που πιστεύω πως λείπει είναι εκπομπές που σχετίζονται με την όξυνση και το ξεκαθάρισμα της κριτικής ικανότητας

Τι πιστεύεις πως πρέπει να διαθέτει ένας καλός παρουσιαστής; 

Αμεσότητα, ευφράδεια, σωστή χρήση της γλώσσας, δεξιότητες στην ανάλυση των διερευνητικών διαδικασιών δηλαδή να μπορεί να αποκωδικοποιήσει τις επιθυμίες του κοινού και να επικοινωνεί αυτό που θέλει, αυτό που λέμε «γκελ» με τον κόσμο.


Ποιο θεωρείς ότι είναι το μεγαλύτερο λάθος σου, σε σχέση πάντοτε με το επάγγελμά σου; 

Το άγχος μου… Πολλές φορές με «καταλαμβάνει», αντί να είναι δημιουργικό, «σαμποτάρει» αυτό που κάνω.


Πώς φαντάζεστε τον εαυτό σου στο μέλλον; Έχεις κάποια άμεσα σχέδια;

Να είμαι γεμάτος, ήρεμος και δημιουργικός με τη δουλειά μου, αλλά και να έχω ελεύθερο χρόνο για να δημιουργώ. Ναι, έχω άμεσα σχέδια. Δουλεύω πάνω σε ένα δικό μου πρότζεκτ, ώστε μετά το «Όπου Υπάρχουν Έλληνες» να ασχοληθώ με μια ανεξάρτητη παραγωγή για το διαδίκτυο, χωρίς να αποκλείεται να προβληθεί και στην τηλεόραση… Αλλά αυτά θα τα πούμε όταν θα έρθει η ώρα!