ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΥΛΟΥ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ 'ΜΕΓΑΛΟΙ' ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΠΑΙΔΙΑ


Ακούγοντας το όνομα του Γιώργου Χατζηπαύλου το μυαλό μας πάει αυτόματα στο standup comedy και όχι αδίκως. Ασχολείται εδώ και χρόνια, τον έχουμε δει σε πολλές τηλεοπτικές, αλλά και θεατρικές παραστάσεις. Ευγενικός και με απίστευτο χιούμορ είχαμε μία από τις πιο όμορφες συζητήσεις. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες μαζί του για να μάθουμε όλα όσα δεν γνωρίζουμε για το stand up comedy μιας και έχει απίστευτη μεταδοτικότητα. Η Townsendia με αφορμή τις παραστάσεις που ανεβάζει στις Θεσσαλονίκη είναι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσει μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση.

"Σχεδόν Σαράντα The final Cut" ο τίτλος της παράστασης πως προέκυψε λόγω ηλικίας ή προέκυψε κάπως διαφορετικά η ονομασία;

Ένας λόγος είναι και η ηλικία. Αλλά μου φάνηκε ενδιαφέρον ως τίτλος. Στο standup comedy οι τίτλοι είναι σχετικά προσχηματικοί δηλαδή μία παράσταση έχει πάρα πολλά διαφορετικά θέματα και χρειάζεται κάτι να τα αγκαλιάσει ως concept τα κείμενά σου. Επειδή όταν έγραψα την παράσταση και την ανέβασα ήμουν 37, συνήθως μία παράσταση την κρατάω τρεις σεζόν, σκέφτηκα να την ονομάσω σχεδόν σαράντα. Είναι ένας τρόπος όταν κάποιος σε ρωτάει περί τίνος πρόκειται να του δώσεις το concept τις παράστασης. 

Είναι η τρίτη χρονιά που ανεβάζετε την παράσταση. Υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές;

Εξορισμού επειδή γράφω συνέχεια νέα κείμενα πάντα από χρονιά σε χρονιά υπάρχουν διαφορές,  νομίζω οι περισσότεροι κωμικοί έχουν αλλαγές στις σόλο παραστάσεις τους τώρα σε τι ποσοστό αυτό διαφέρει. Στη παράσταση μου δε ξέρω σε τι ποσοστό διαφέρει με την περσινή αλλά σίγουρα κάποιος που ήρθε πέρυσι και θα έρθει και φέτος θα δει πως ο βασικός κορμός δε διαφέρει. Ωστόσο επειδή  έχω ξεκινήσει να γράφω την επόμενη παράσταση ήδη σε αυτή δοκιμάζω κάποια κείμενα της επόμενη παράστασης, αλλά εννοείται ότι είναι μια παράσταση που έχει τον ίδιο τίτλο την ίδια αφίσα δομικά είναι η ίδια παράσταση. Τώρα αν διαφέρει σε κάποια σημεία που προσθέτεις ή αφαιρείς πράγματα δεν συνιστούν μια συγκλονιστική αναφορά.  


Η παράσταση εστιάζει σε συγκεκριμένα θέματα, τι βιώνουν οι θεατές στη παράσταση;

Τα θέματα είναι από τα παιδικά χρόνια μέχρι τα σαράντα όλα τα στάδια που περνάει ένας άνθρωπος σήμερα για να φτάσει σε αυτή την ηλικία μέσα από τις σχέσεις, τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, τις εμπειρίες που έχει, το άλλο φύλο, την δουλειά του, την πολιτική κατάσταση.

Ποια είναι τα αγαπημένα θέματα ενός κωμικού standup και ποια στάδια ακολουθείτε για να δημιουργήσετε μία παράσταση stand up; 

Στο standup αν ρωτήσεις έναν κωμικό ποιο είναι το αγαπημένο σου θέμα η σύντομη απάντηση είναι «ΕΓΩ». Η πιο αναλυτική είναι τα πράγματα γύρω μου όπως τα βλέπω εγώ, φλιταρισμένα μέσα από την δική μου αισθητική, το δικό μου χιούμορ. Θέλω να πω ότι συμπίπτουν τα θέματα αυτά με το τι αρέσει στο κοινό είναι γιατί δεν είμαστε τόσο διαφορετικοί οι άνθρωποι. Εκτιθέμεθα  στα ίδια πράγματα, ζούμε τις ίδιες καταστάσεις οπότε δεν υπάρχει ένα concept αλλά πάρα πολλά αυτόνομα κείμενα που γράφονται ανά διαστήματα και στο τέλος ψάχνεις να βρεις αυτά τα κομμάτια πως λειτουργούν και στο τέλος προκύπτει η παράσταση.


"Comedy Club και για παιδιά". Είστε ο πρώτος που πραγματοποιεί στην Ελλάδα μία τέτοια παράσταση. Θεωρώ πως είναι αρκετά πρωτότυπη ιδέα, ποια ήταν η αφορμή για να προχωρήσετε σε μια τέτοια απόφαση;  

Είχα δει στην Αγγλία ότι γίνεται και με είχε ιντριγκάρει πάρα πολύ. Σε δεύτερη φάση το σκέφτηκα όταν γεννήθηκε ο γιος μου που έλεγα στην γυναίκα μου ότι «Πως θα αντιμετωπίζει το παιδί τι δουλειά μου, θα του αρέσει; Τι γνώμη θα έχει όταν θα μάθει ότι ο μπαμπάς μου κάνει standup;» και μου είπε «θα μάθουμε στα 14-15» και λέω θα πάει τόσο πολύ και μου λέει δε θα έρθει το παιδί στο θέατρο να δει ενήλικα θέματα στα 6 . Οπότε έφερα λίγο πιο μπροστά στον προγραμματισμό μου την παιδική παράσταση και άρχισα να την φτιάχνω. Η αιτία υπήρχε ήθελα πολύ να κάνω ένα τέτοιο project  η αφορμή δόθηκε λοιπόν όταν γεννήθηκε ο γιος μου. Θεωρώ ότι είναι ένα πεδίο αρκετά εξελίξιμο. Μέχρι στιγμής στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που έχω κάνει τις περισσότερες παιδικές παραστάσεις πάει πάρα πολύ καλά. Χρειάζεται αρκετά βήματα ακόμα, είναι όπως το standup στην Ελλάδα πριν 15 χρόνια που ήταν σχετικά άγνωστο αλλά το πιστεύω πάρα πολύ. Μάλιστα έχω σκοπό να βάλω και άλλα πράγματα μέσα όπως workshops με παιδάκια, έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά του αυτό.  

Με ποια θέματα ασχολείται η παιδική παράσταση; Τι είναι αυτό που σας εμπνέει για αυτή;

Η παιδική παράσταση ξεκίνησε λίγο ανάποδα, είχε δηλαδή ένα ξεκάθαρο concept το οποίο ήταν να αποκαλύψω στα παιδιά μυστικά των μεγάλων. Το μεγαλύτερο μυστικό είναι ότι όλοι οι μεγάλοι ήταν κάποτε παιδιά και μόνο εσείς, τα παιδιά, μπορείτε να τους ξανά κάνετε να γίνουν παιδιά. Πάνω σε αυτή την ιδέα άρχιζα να βάζω κάποια κομμάτια. Ενδεικτικά αναφέρω: τι μπορούν να απαντούν τα παιδιά στις παράλογες συμβουλές των γονιών τους και τους δίνω απαντήσεις που μπορούν να επιλέξουν. Εδώ ιντριγκάρουμε και τους γονείς γιατί και οι γονείς ακούνε πράγματα που ίδιοι θα ήθελαν να πούνε στους δικούς τους όταν τους το έλεγαν αυτό. Ουσιαστικά είναι μία σειρά από μυστικά που αποκαλύπτω για τους μεγάλους στα παιδιά. Κάτι άλλο που υπάρχει είναι τους αποκαλύπτω τον τρόπο το πώς να παίρνουν πάντα αυτό που θέλουν από τη ζωή τους και από τους γονείς τους.  Είναι ένα μικρό οδοιπορικό στα παιδικά μας χρόνια. Έχει μέσα το σχολείο, τα ζωάκια, τα παιχνίδια στο σχολείο, αγόρια, κορίτσια, τι είναι παιδικό θέατρο, τις ξένες γλώσσες και πόσο περίεργες είναι. Τους δείχνω παιδικές φωτογραφίες μου για να καταλάβουν πως δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα και με αυτό τον τρόπο αποδεικνύω πως ήμουν και εγώ παιδί. Είναι μία παράσταση που μιλάει στα παιδιά ως παιδιά και στους γονείς ως παιδιά επίσης.



Ποια από τις δύο παραστάσεις «αγαπάτε» περισσότερο την παιδική ή την βραδινή; 

Δεν τις διαχωρίζω, το καθένα έχει μια αυτονομία και τα δύο τα αγαπώ εξίσου. Απλώς το παιδικό ίσως λίγο παραπάνω επειδή είναι καινούργιο και δημιουργείται, χτίζει την επαφή του με τον κόσμο ένα χρόνο μόνο. Το βραδινό είναι  μια διαδικασία που την κάνω εδώ και 15 χρόνια. Έχω λίγη παραπάνω αδυναμία στο παιδικό ως καινούργιο.

Πιο «ενεργό» κοινό στο stand up comedy είναι οι ενήλικες ή τα παιδιά; 

Δεν έχουνε καμία διαφορά τα παιδιά ως κοινό από τους μεγάλους. Μάλιστα πολλές φορές τα παιδιά είναι ενίοτε πιο «καλοί» θεατές. Για παράδειγμα ένα παιδί θα κάνει παρατήρηση στον μπαμπά ή στην μαμά αν αφήσει ανοιχτό το κινητό και χτυπήσει. Στην ουσία πρέπει να αντιμετωπίζεις τα παιδιά και να τους μιλάς ευθέως, να μην κάνεις φωνές ή να τους μιλάς παιδικά, να τους μιλάς ως ενήλικες, αυτό είναι το κλειδί σε μια παιδική παράσταση στο standup. Επειδή είναι μια παράσταση που ο άνθρωπος απευθύνεται στο κοινό απευθείας κοιτώντας τους στα μάτια η προσοχή τους είναι 100% στραμμένη σε εσένα, με αυτή τη λογική είναι εξίσου εξαιρετικοί θεατές τα παιδιά.

Ποιο είναι το πιο παράξενο γεγονός που σας έχει συμβεί σε κάποια από τις παραστάσεις σας;

Δεν υπάρχει κάτι περίεργο που να έχει συμβεί την ώρα που παίζω και να είναι αστείο. Υπάρχουν πάρα πολλά περιστατικά αλλά όχι κάτι που να είναι αξιοπερίεργο.  

Θέλετε να μας πείτε μετά τις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη τι ακολουθεί; 

Ξεκινάνε οι παραστάσεις στην Αθήνα και οι δύο. Παράλληλα συνεχίζεται η περιοδεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο που θα φτάσει μέχρι και το Πάσχα. 

Συνέντευξη: ΜΑΡΙΑ ΓΟΥΣΙΟΥ 

Για όλες τις παραστάσεις του Γιώργου Χατζηπαύλου μπορείτε να ενημερώνεστε από την επίσημη σελίδα του www.xatzi.gr

Για περισσότερες πληροφορίες για τις παραστάσεις πιέστε εδώ:  'COMEDY CLUB ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ' ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΤΖΗΠΑΥΛΟΥ    &   ΄ΣΧΕΔΟΝ ΣΑΡΑΝΤΑ' THE FINAL CUT ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΤΖΗΠΑΥΛΟΥ